fredag 27 november 2009

Vart tog veckan vägen?

Nyss var det fullt ös på Landsmötet i Växjö - och sen fortsatte det av bara farten i samma tempo. Och nu är det helg igen. Carpe diem? Nja. Men många höjdpunkter. Kvällen i Borlänge när vi pratade om barn med utmattningssymtom var, så klart, sorgerlig så att det skar långt in i hjärtat. Men jag får ändå en känsla av hopp när så många positiva, varma människor samlas - och vill göra bra saker tillsammans. Vilka medmänniskor det finns! Rädda Barnen och Folkpartiet arrangerade. Jag tog med mig mycket därifrån - input till riksdagsarbetet men också förnyade krafter för att barn inte ska drabbas av vuxenvärldens "inte-mitt-område" och att principer inte ska gå före det som känns rätt i hjärtat. Frågan är hur man som lagstiftare balanserar det. Men lagarna är ju en del av det som skapar det samhälle vi vill ha - och blir de inte enligt tänkta intentioner, ja då ska de ändras. Sen är ju lagstiftare inte det enda jag är. Och lagarna, tack och lov, inte det enda sättet att påverka.

Skönt att komma hem till Västerås. Har nu trasslat hur länge som helst för att lägga till länkar till favoritbloggar. Det var inte lätt. Men nu tror jag att Camilla och Robert finns på plats.

Inga kommentarer: