söndag 29 november 2009

Mänskliga rättigheter, kampanjplanering och det första ljuset

En helt fantastiskt rolig helg går mot sitt slut.

Igår var en grupp folkpartister på besök hos mig i Riksdagen. Vi började dock på Forum för Levande historia med mycket inspirerande information om deras angelägna arbete - diskussioner kring intolerans och främlingsfientlighet. Att få en särskild insyn i arbetet med ungdomar kopplat till utställningen "Middag med Pol Pot" gav många tankar om värdet av pedagogik när man ska reflektera kring svåra frågor. Hur man med historiska skeenden som grund kan få nutidsfenomen i vardagen att sjunka in. Hur man själv förhoppningsvis kan bli en mer tolerant medmänniska. http://www.levandehistoria.se

Idag har jag haft två roliga och givande möten med olika grupper i mitt kampanjteam. Dels har ett gäng startat arbetet med kampanjplaneringen med allt vad det innebär av strategitänk. Och dels har festkommittén för återvalsfesten börjat strukturera allt roligt som ska göras för att festen ska bli lyckad. Och lycklig är jag som har så många goda vänner och bekanta som på olika sätt stöttar mig. Att jobba tillsammans är kul!

Ett litet ljus har vi också tänt i familjen. En stunds stillhet vid frukostbordet innan dagen tog fart är en god start på dagen. Tänk att det redan är första advent.

Inga kommentarer: