lördag 7 juli 2012

Semesterlektyr

Det bästa med semestern är att hinna läsa just så mycket som jag vill.
Här är de böcker som jag hoppas hinna med under ledigheten:

AJ Kazinski: Den sista goda människan
Carl-Johan Vallgren: Havsmannen
Fredrik Lindström: När börjar det riktiga livet
Göran Rosenberg: Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz
Henrik Berggren och Lars Trägårdh: Är svensken människa?
Jonas Gardell: Om Jesus
Karl Ove Knausgård: Min kamp 1 (har börjat på denna tidigare men det kom saker i vägen så jag gör en omstart)
Lars Åberg: Flower Power - Om Barn i Stan och det som gror på Seved
Martin Davies: Trollkarlens trast
Mons Kallentoft: Den femte årstiden
Paul Desalmand: Mitt liv som bok
Richard Yates: Cold Spring Harbor
Roslund & Hellström: Två soldater
Sara Lövestam: Tillbaka till henne
Theodor Kallifatides: Det gångna är inte en dröm 
Åsa Moberg: Kärleken i Julia Anderssons liv

Och här är några bloggar med lästips sedan tidigare:
Är detta en människa - av Primo Levi
Follow the yellow brick road
Alla dessa böcker
Att läsa är ett livselixir
När jag fyller 40 ska jag vara snygg. Rik. Lycklig. Och yngre. - av Gunilla Bergensten
Om primtal och andra underbara saker
Hemligheten - av Philippe Grimbert
Vad du än tänker, tänk tvärtom - av Paul Arden
Boken som jag skulle ha skrivit
Korzcaks tankar (se längst ner i bloggen för att hitta länkar till Janusz Korzcaks underbara böcker Barns rätt till respekt och Hur man älskar ett barn)
Porträtt av ett mycket litet barn - av Kerstin Thorvall

Inga kommentarer: